Puutossalmiopen la 30.9.2023

Liisa Tolvanen – Puutossalmiopenin lupsakkaa meininkiä 2022

Syys-lokakuun vaihteessa 30.9.-1.10. vietetään Euroopan suurinta lintuharrastustapahtumaa, kun EuroBirdwatch kerää linnuista kiinnostuneet tiirailemaan syysmuuttoa pitkin vanhaa mannerta. Tapahtuman tavoitteena on herättää kiinnostusta muuttolintuja ja niiden suojelua kohtaan. BirdLife kannustaa kaikkia lintuharrastajia kirjaamaan kaikki viikonlopun havaintonsa lintutietopalvelu tiiraan.

Lintuyhdistys Kuikka kutsuu kaikki linnuista kiinnostuneet la 30.9. Kuopion Puutossalmella vietettävään, perinteiseen Puutossalmiopeniin. Oppaana toimii klo 8-12 Ilkka Markkanen (huom, opastuksella on säävaraus!). Paikka on erinomainen syysmuuton seurantaa ajatellen. Lue tästä blogi viime vuoden tapahtumasta! Ohessa esittely Puutossalmesta lintupaikkana.