Syystaesto 18.9.2021

Kari Hänninen – Tikli 29.8.2021 Kuopio

Lauantaina 18.9. järjestetään jälleen Kuikan perinteinen Syystaesto. Vielä ehtii mainiosti pistää joukkueen kasaan, tervetuloa mukaan!

SYYSTAESTON SÄÄNNÖT 2021

Aloitusaika 18.9.2021 klo 7:00-9:00 välillä, kisa-aika 4 tuntia aloituksesta.

1. Joukkueen pienin koko on kaksi henkilöä.

2. Kilpailualueena on lintutorni tai joku muu sopivaksi katsottu tarkkailupaikka, havainnointialue enintään 100m säteellä tornista tai tarkkailupaikasta. Havaitut lajit voidaan laskea vain tornilta tai havainnointialueelta.

3. Lintulajien määrittäminen: Vähintään kahden joukkueen jäsenistä on havaittava ja tunnistettava laji, jotta se voidaan laskea. Lajien lisäksi hyväksytään muut poissulkevat sp-lajit (esim. käpylintulaji, jos muita käpylintuja ei ole nähty). Vangittuja, kesytettyjä tai tarhattuja lintuja ei hyväksytä. Joukkueen ulkopuolista apua lintujen etsimisessä saa käyttää vapaasti. Houkuttimia (nauhureita, pillejä) ei saa käyttää. Muuten tornien taiston säännöillä.

Ilmoittautumien ja tuloksen ilmoittaminen:
SyysTaestoon ilmoittaudutaan joko Eelis Rissaselle, eelisri67@gmail.com tai kuikkalistalle, kuikkalista@googlegroups.com. Mainitse tornin tai muun paikan nimi, osallistuvat kisaajat sekä joukkueen nimi, jos sellaisen keksii. Ilmoittautumisaika loppuu 18.9.2021 klo 06:00. Huomatkaa, että tornien varauksessa Taestoon osallistuvista joukkueista ja paikoista tiedotetaan pari kertaa ennen kisaa, jotta voi seurata, missä olisi vielä paikka vapaana. Jos kaksi joukkuetta haluaa samalle tornille, ensin Eelikselle ilmoittutunut on oikeutettu kisaamaan tornissa. Kannattaa siis koota joukkue heti ja ilmoittautua! Taesto-joukkueen tulos lähetetään sähköpostilla välittömästi kisan jälkeen (klo 15 mennessä) Eelis Rissaselle, eelisri67@gmail.com tai kuikkalistalle, kuikkalista@googlegroups.com
Mainitse viestissä tornin nimi, tarkka kisa-aika, lajimäärä ja pari parasta lajia. Ilmoita havainnot myös Tiiraan. Taeston voittaja ja koko tulos julkaistaan näillä sivuilla kisapäivänä heti kohta klo 15 jälkeen.