Tornien taisto/Taesto la 4.5.2024

Kaarina Heiskanen – Sulkava, Lapinlahti 8.5.2021

Toukokuun alussa kisataan perinteinen Tornien taisto. Tänä vuonna taistolla kunnioitetaan tapahtuman isän, Lasse J. Laineen muistoa. Valtakunnalliseen kisaan on ilmoittauduttava itse BirdLife Suomen sivujen kautta. Ilmoittautumissivulla varataan torni omalle joukkueelle, joten kannattaa olla nopea!

Samaan aikaan kisataan Kuikan alueen oma Taesto. Kisa-aika on kahdeksan tuntia klo 5-13 välillä. Kisa-alueena toimii torni tai jokin muu joukkueen valitsema tarkkailupaikka kooltaan 10 x 10 m. Tämän vuoden suuren tornikisan tiimoilta olisi mukava, jos mahdollisimman moni valitsisi nimenomaan tornin. Vähintään kahden joukkueen jäsenistä on havaittava ja tunnistettava laji. Kaikki lajit on havaittava tornista tai rajatun alueen sisältä. Atrappia ei saa käyttää. Joukkueiden kokoa tai koostumusta ei ole rajattu, kunhan joukkueessa on vähintään kaksi jäsentä. Kaikki havaitut lajit kirjataan ylös ja eniten lajeja ruksannut joukkue saa ikuista mainetta ja kunniaa. Ilmoittautumiset sekä joukkueiden tulokset ottaa vastaan Sanna Hakkarainen (skuosma@gmail.com). Tulokset voi lähettää myös kuikkalistalle.

Onnea kisaan!