Lintuyhdistys Kuikka on nyt Lintuyhdistys Kuikka ry

1.10. pidetyssä sääntömääräisessä syyskokouksessa kirjoitettiin rekisteröidyn yhdistyksen perustamisasiakirja, jonka perusteella Kuikka jatkaa nyt toimintaansa hiukan eri muodossa. Periaatteessa ulospäin näkyvässä toiminnassa ei tapahdu muutoksia. Tavoitteenamme on jatkossakin lintuharrastuksen edistäminen koko toiminta-alueella, joka kattaa Pohjois-Savon. Toimimme myös eri sidosryhmien kanssa yhteistyössä erilaisten tapahtumien, hankkeiden ja projektien muodossa.

Tähän saakka olemme olleet Kuopion Luonnon Ystäväin Yhdistyksen alajaostona. Tämä toimintamalli juontaa pitkälle historiaan. Vuonna 1974 perustettu alajaosto Pohjois-Savon lintumiehet on aikanaan ollut yksi vaihe itsenäisemmän toiminnan suuntaan. Erilaiset muutokset lainsäädännössä ja järjestöjen toimintakentässä johtivat eilen toteutetun rekisteröidyn yhdistyksen perustamiseen.

Tiedotamme vielä jäsenillemme erikseen muutoksesta ja mitä se käytännössä tarkoittaa. Koronatilanteen helpottamisen myötä toimintamme normalisoituu. Juhlimme yhdistyksen perustamista perinteisellä tavalla eli tarkkailemme lintuja. Tänä viikonloppuna 2.-3.10 järjestetään lintuharrastustapahtuma EuroBirdwatch, jonka tiimoilta mm. Kuopion Puutossalmella on muutonseurantaa.