Kohta taas rallataan!

Eelis Rissanen – Talvipinnaralli 1995

Lauantaina 5.12. kisataan jälleen Kuikan perinteinen Talvipinnaralli. Jatkuuko sää leutona lisäten lajimäärää? Vai rallataanko tuulessa ja tuiskussa? Kilpailualueena toimii Pohjois-Savo ja kisa-aika on 07:00-16:00. Joukkueiden koko on 1-4 ja yli puolen joukkueen jäsenistä on tunnistettava havaittu laji. Kaikki kulkuvälineet ja -muodot ovat sallittuja ja kaikki kisaavat samassa sarjassa.

Ilmastokompensaation nimissä autolla ajamisesta rokotetaan vähentämällä jokaiselta alkavalta 50 kilometriltä yksi lajipiste (esim. 152 km aiheuttaa neljän pisteen vähennyksen.) Kilometrien laskenta alkaa ensimmäisestä havaitusta lajista. Kukin laji tuottaa yhden pisteen. Tasapisteisiin tulleiden joukkueiden järjestys määräytyy seuraavan kaavan mukaan: 1. ässälajien määrä, 2. vähäisempi autolla ajettujen kilometrien määrä tai 3. aikaisemmin havaittu viimeinen laji.

Atrapin ja valojen käyttö sekä lintujen tahallinen häirintä on kielletty. Lajeja saa pimittää eli olla ilmoittamatta Tiiraan, mutta harvinaiset tai vähälukuiset lajit pitää ilmoittaa tavalliseen tapaan. Ennen kisaa ja kisan jälkeen tulleet havainnot kirjataan Tiiraan.

Ilmoittautumiset tulee toimittaa Eelis Rissaselle (eelisri67@gmail.com tai viestillä 050-5699091) pe 4.12. klo 20 mennessä. Kisan jälkeen lajimäärä ja ajetut kilometrit lähetetään mieluiten sähköpostitse Eelis Rissaselle klo 17:30 mennessä. Rallin purkutilaisuus pidetään etänä Teams-sovelluksen välityksellä. Joukkueet saavat osallistumislinkin ja ohjeet sähköpostiin.

Tervetuloa kaikki uudet, vanhat ja uusvanhat kisaajat, rallataan ilomielin!