Tervetuloa Kuikan jäseneksi!

Matti Hakkarainen – Merikotka 22.3.2020 Maaninka

Lintuyhdistys Kuikka on aito savolainen lintuimmeisten yhteisö, joka tarjoaa jäsenilleen tiedolla ja taidolla vedettyjen linturetkien, -opastusten, -kisojen ja -kurssien lisäksi myös mm. kerran vuodessa ilmestyvän laadukkaan jäsenlehtemme Siivekkään. Lisäksi tarjoamme verkossa ajankohtaisten tapahtumien ja paikallisten lintu-uutisten sekä viihdyttävien blogien lisäksi materiaalia mm. lintujen tunnistuksen tueksi. Vastaamme ahkerasti mieltä askarruttaviin lintukysymyksiin. Äläkä suinkaan ohita upeaa kuvagalleriaamme, johon taitavat kuvaajamme tallettavat parhaimpia otoksiaan!

Koronavuosi 2020 sai monet ihmiset lähtemään luontoon ja löytämään sen villin kauneuden ja kiehtovuuden. Tämä näkyi monilla luontojärjestöillä ja -yhdistyksillä jäsenmäärän kasvuna. Myös Kuikan pesue kasvoi 384 jäsenestä 414. Kun luontoon ja lintuihin kerran hurahtaa, on se menoa sillä kertaa. Mikäpä olisikaan hienompi tapa päästä nauttimaan upeiden vuodenaikojemme vaihtelusta ja monipuolisen savolaisen luontomme tarjoamista elämyksistä kuin tehdä se lintuja tarkkailemalla. Jokainen vuodenaika tarjoaa oman vaihtuvan lintukattauksensa, täynnä elämyksiä ja yllätyksiä. Parasta lajissa on, kun koskaan ei voi tietää, mitä kiikareiden eteen seuraavaksi ilmestyy.

Tervetuloa mukaan harrastukseen myös vuonna 2021! Lintupaikoilla tavataan.

Ilkka Markkanen – Jalohaikara 31.8.2020 Maaninka, Mustavirta