Hyvää pääsiäistä!

Leena Meuronen – Sinitiainen 27.3.2023 Nilsiä

Lintuyhdistys Kuikka toivottaa jäsenilleen iloista pääsiäistä! Pääsiäispyhät sopivat mainiosti linturetkeilyyn, ja tällä kertaa sääkin tuntuu suosivan ulkoilijoita. Hohtavilta hangilta voi löytää töyhtöhyyppiä ja sulilla pientareilla pyrähtelee pulmusia. Ruokinnoille ilmestyy mustarastaita ja vesistöjen sulilla uiskentelee ensimmäisiä laulujoutsenia ja telkkiä. Muuttajien lisäksi kannattaa silmäillä merkkejä pesinnöistä ja kirjata atlashavainnot talteen. Varislinnuilla on pesien rakentelu käynnissä, teeret pulisevat, tiaiset ja viherpeipot laulavat ja tikat rummuttavat.

Lisäksi voi halutessaan osallistua BirdLife Suomen juhlavuoden valokuvakeräykseen aiheesta “Miltä näyttää lintuharrastus vuonna 2023?” Ota kuva linturetkestäsi ja jaa se muidenkin iloksi.

Tässäpä monta hyvää syytä lähteä pääsiäisenä linturetkelle!